Bali Sunset Tour - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu Bali Sunset Tour - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu

Bali Sunset Tour

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

22 Juli 2017 | Indonesië, Kuta

Via Fox boekten we een rondtour door het zuiden van Bali. Het tempelgehalte was behoorlijk hoog en niet helemaal wat wij ervan verwachtten. Wij hadden Nederland voor ogen, waar kerken overdekt zijn met veel pracht en praal, waar je dus ook welkom bent om binnen te komen. Hier op Bali speelt het leven zich vooral buiten af en dus zijn de tempels ook in de open lucht. Overigens doet dat niks af aan de pracht van de tempels en de betekenis achter gebruiken.
Zo is daar het gebruik van het offeren. Overal vind je mandjes met een bloemetje, een stukje fruit of iets anders langs de weg. Als die mandjes laag staan, dan is het voor de geesten; als de mandjes hoog staan is het voor de goden. Wist ik niet.
We zijn ook in het MonkeyForrest geweest. Daar werden we rondgeleid door een dame met een stokje. Dat stokje is om brutale apen weg te jagen. (Anneloes, dan hoeft het niet met je tas). Ontelbare apen waren daar, met en zonder jongen. Grappig om te zien dat ze alleen naar je toekomen als er iets te halen valt. Als je handen leeg zijn, kijken ze verwijtend naar je waarom je niks voor hen hebt.
Aan het eind van de tour nog een prachtige zonsondergang bij, jawel, weer een tempel. De namen zijn zowel mooi als moeilijk te onthouden. Deze tempel was in een grot in zee. Het bijzondere daaraan was dat er een bron met zoet water was. Men stelt dat er geneeskrachtige werking uitgaat van dat water.

• 22 Juli 2017 - 10:15

Anneloes:

Hoi allebei, leuke kennismaking zo met Bali! Die Monkey Forest is heel herkenbaar, na het tassenincident kozen wij ook voor een stok

• 22 Juli 2017 - 15:00

Trudy:

Leuk te lezen! Zo kunnen we mee volgen

• 22 Juli 2017 - 15:05

Henny:

Herkenbaar in Nepal ook meegemaakt.