Snorkelen - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

28 Juli 2017 | Indonesië, Nusa Penida

Vandaag was echt SUPER gaaf. Ik wilde altijd al wel snorkelen, maar het kwam er gewoon niet van. Vandaag heb ik dat wel gedaan. Gerard ging niet mee, hij kan niet zo goed tegen varen op ruw water en zwemmen in open water vindt hij al helemaal niets. Dus ging ik in mijn eentje.
Ik werd om 8.00 uur opgehaald met een busje om na vijf minuten al te ariveren bij de boot. Vanuit het water konden we op de boot stappen. Na een tochtje van ongeveer 40 minuten met de speedboot kwamen we in een soort lagune bij het eiland Nusa Penida. Daar was de eerste plek om te snorkelen. Het is wonderbaarlijk. Alles wat je op tv in documentaires ziet kun je daar in het echt zien. Van die gele vissen met zwarte strepen, knalblauwe vissen, het mooiste koraal in de mooiste kleuren. Gewoon fantastisch!! Omdat het voor het eerst was dat ik ging snorkelen kreeg ik een reddingsvest aan, dan bleef ik in ieder geval drijven. Dat was heel handig, want het kostte al moeite om de stroming de baas te blijven.
Na ongeveer een uur gingen we weer terug op de boot om een eindje verderop nog een keer het water in te gaan. Daar was het water dieper en zagen we weer andere vissen. Maar nog steeds prachtig.
Vervolgens een plaatselijke lunch op het eiland en toen weer terug met de boot. De zee was inmiddels nogal ruw geworden en de boot klapte dan ook verschillende keren op het water. Maar ook dat was een geweldige ervaring. Beetje verbrand maar verder een supergave dag gehad. Aanrader!!

  • 28 Juli 2017 - 15:41

    Anneloes:

    Wat stoer dat je toch in je uppie gegaan bent! Heel gaaf hoor! Heb je ook mantaroggen gezien?

  • 29 Juli 2017 - 02:01

    Dorien Kuijlenburg:

    Nee, Anneloes helaas niet. Het waren vooral kleinere vissen en dan vaak hele scholen.

  • 29 Juli 2017 - 06:33

    Nol Kuylenburg:

    Wat gaaf Dorien

  • 30 Juli 2017 - 09:08

    Trudy:

    Ik begrijp Gerard... maar hij heeft daardoor wel van alles gemist!! Dit lijkt me echt een bijzondere ervaring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Penida

Eerste verre reis

Een combinatie van natuur, cultuur, relaxen, strand en reizen.

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2017

Londen

03 Augustus 2017

En weer op weg

01 Augustus 2017

Terug naar Nederland

31 Juli 2017

Tand

30 Juli 2017

Zondag
Dorien

Actief sinds 21 Juli 2017
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 13892

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

Eerste verre reis

Landen bezocht: