Vervoer - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu Vervoer - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dorien Kuijlenburg - WaarBenJij.nu

Vervoer

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

22 Juli 2017 | Indonesië, Ubud

Vandaag zijn we 'verhuisd' van Kuta naar Ubud. De taxichauffeur nam een binnendoor-weg, omdat het op de snelweg te druk was. En dan kijken wij met verbazing naar het gedrag in het verkeer. Van links naar rechts, nog even tussendoor, terug naar links. Alles kan en gaat goed. Dat geldt voor auto's maar ook voor scooters en motoren. We zagen eigenlijk helemaal geen grote vrachtwagens. Dat moet je ook niet willen daar op die kleine wegen, maar die zijn ook helemaal niet nodig.
Want je kunt alles, werkelijk alles vervoeren op een scooter. We zagen een heel gezin: vader reed, moeder achterop, kind er tussen en ook een kind voorop. Een moeder die een baby in haar armen had, een vader die een dochtertje (maximaal twee jaar oud) voor hem had staan. Maar ook een dame die haar cateringbedrijfje achterop had, een meneer die een complete keuken op zijn scooter had of iemand die van die grote zakken van 1 kub op de scooter had (en dan minimaal drie). Alles kan er dus op. En voor het geval het toch onverhoopt te veel is wat je wil vervoeren: er zijn kleine vrachtwagentjes. Dat gaat goed, totdat je geen touwtje hebt om het vast te maken. Dan ga je er dus gewoon bovenop zitten. Wat is het probleem??
Verbazing alom bij ons.

• 22 Juli 2017 - 11:11

Remco:

Welkom in Azie ;-)

• 22 Juli 2017 - 15:01

Trudy:

Klinkt eng.. maar veilig over hahah

• 22 Juli 2017 - 15:02

Henny:

Dat is hel leuke van de Aziatische landen. De chaos

• 22 Juli 2017 - 15:29

Edwin Kuylenburg:

Dus je rijd nu ook op een scooter